Atac de Bullying si Cyberbullying

Realitatea cruda ne pune fata in fata cu diferite versiuni de hartuire. In timp real sau in spatiu

atac

Realitatea cruda ne pune fata in fata cu diferite versiuni de hartuire. In timp real sau in spatiu virtual, hartuirea de la locul de munca sau hartuirea venita din partea clientilor, ne pun atat in impas public cat si personal.

De aceea, este recomandat sa fim informati si instruiti despre cum sa stapanim corect aceste situatii stanjenitoare. Solutionarea corecta a acestor probleme poate fi executata intr-o maniera profesionala, doar daca ne-am pregatit profesional armele si terenul de lupta. Este foarte important sa ne folosim de un mediu de comunicare cat mai profesional cu putinta si sa nu cadem in capcanele de limbaj si de pozitie ale interlocutorului.

Inainte de a va sugera cateva cai de atac, vreau sa va reamintesc si cateva tipuri de proprietari incadrati in tiparul hartuitorilor, mancatori de energie:

1. Clientul care re-re-re-vine la nesfarsit, cerand impulsiv servicii medicale gratuite

-este un client care in caz de refuz, te acuza de inima rea si de faptul ca nu iubesti sau apreciezi animalele

-refuza sa inteleaga ca esti un simplu angajat si ca nu poti face actiuni caritabile repetate

-recurge la exploatarea psihica si emotionala a celui care trateaza animalul

-din amabilitatea si compasiunea de a-l servi, ii oferi mai multe optiuni financiare prin care si-ar putea acoperi costurile serviciilor medicale, insa de obicei acesta nu se incadreaza pecuniar

-uneori, prezinta un vocabular sau comportament agresiv

2. Clientul bagacios, hartuitor al spatiului profesional

-este un client extrem de obositor, care efectiv intervine neintrebat si nerugat, in toate actiunile tale medicale

-este un client care te intrerupe in timpul unui act medical, in acest mod determinand calitatea slaba a serviciilor medicale pe care le oferi animalului sau de companie

-este un client care nu iti respecta sfaturile profesionale

-poti incerca sa-i explici cu infinita rabdare toate procedurile medicale la care ii supui animalul, asteptandu-te mereu sa fii intrerupt

-poti incerca sa-l tolerezi manipulandu-l cu multa rabdare si informatii educative, fapt care ti-ar permite sa actionezi cu intaietate asupra animalului

3. Clientul care-vrea-sa-le-stie-pe-toate, hartuitorul de timp

-este tipul de client care suna in afara orelor recomandate de clinica veterinara

-este tipul de client care suna de N ori pe zi pentru a afla starea animalului sau de companie, sau orice alta informatie profesionala sau nu

-este tipul de client care suna noaptea si oricand, la orice ora, pentru a intreba te miri ce, important sau nu

-scapi foarte greu de el la telefon, uneori refuzand sa vorbeasca cu alti colegi in afara de tine

-poti incerca sa-i sugerezi ca in acest caz poate apela la o consultatie telefonica taxabila, insa te poti astepta la comentarii rautacioase sau la insistente mai obositoare

4. Clientul sceptic, hartuitorul carierei tale

-este clientul incredibil de sceptic la orice

-fantastic in gandire si comportament, acest tip de client este sceptic in privinta tuturor actiunilor tale medicale

-poate sa te intrebe de ce te-ai spalat pe maini, de ce ii faci injectia x sau y, sau de ce nu ii faci animalului ce vrea el… poate sa te intrebe orice si sa iti puna la indoiala gandirea si serviciile medicale

-de regula, acest tip de client care la prima vedere pare ironic, poate sa duca cu tine o lupta argumentativa crancena

-fii calm si incearca sa il educi pas cu pas, trecandu-l prin toate procedurile medicale pe care le faci

-ofera-i materiale educative, pliante, reviste, pentru acasa

-in caz ca nu o scoti la capat, poti redirectiona clientul catre alt cabinet, dar tot in interesul clientului (scepticii mai cer si o a doua parere)

Ponturi sanatoase de luat in considerare, pentru cand nimic nu mai e roz:

-adu-ti aminte ca asta este meseria ta, nu cine esti

-bucura-te de fiecare succes profesional

-limiteaza-ti prezenta in social media sau evita in totalitate mediul online

-daca te confrunti cu situatii legale, apeleaza la specialistii din firmele de avocatura

-apeleaza la grupuri de sprijin si chiar la un terapeut personal

-incearca sa vezi ce ai face diferit dupa ce situatia s-ar schimba

-fii informat si instruit pentru situatii de acest fel, pentru a raspunde si stopa mai eficient problemele care implica hartuirea

 

(image credit: Google)