O noua confruntare: The Burnout

  O cariera in medicina veterinara aduce cu ea multe provocari. Urcusurile si coborasurile pe acest drum profesional

Figur auf Stuhl

 

O cariera in medicina veterinara aduce cu ea multe provocari. Urcusurile si coborasurile pe acest drum profesional sunt pavate cu emotii puternice pozitive precum iubire fata de aproapele nostru, dedicare, compasiune, speranta, dar si emotii negative precum stres, anxietate, oboseala fizica si emotionala, si frustrare.

Intr-un anume fel, acestea se intrepatrund si se completeaza, insa de prea multe ori permitem trairilor de la job sa ne acapareze viata. Prin natura serviciului trebuie sa ne facem clientii fericiti si sa le oferim intotdeauna cele mai inalte standarde in tot ceea ce facem. Insa dupa un timp, pentru unii dintre noi, volumul de munca si natura acesteia ne dezechilibreaza, ne dezgolesc emotional si ne transforma in fiinte vulnerabile.

Burnout-ul despre care vorbesc, nu este decat rezultatul unei perioade lungi de timp incarcata cu stres prelungit, frustrari acumulate, oboseala fizica, emotionala si psihica. Acest apogeu negativ al carierei apare de regula in primii ani de dezvoltare profesionala, ca rezultat al convingerilor personale de a fi perfectionist in toate si de a pune nevoile altora inaintea noastra.

Semne de burnout:

– oboseala cronica la nivel fizic, emotional, psihic si chiar spiritual

-lipsa de satisfactie de la job

-imposibilitatea de a te odihni si/sau insomnii

-sentimentul de singuratate si detasare emotionala

-stare de sanatate proasta

-dureri musculare nejustificate

-atacuri de panica

-consumul si abuzul de alcool si substante interzise

Conflictele cu colegii, orarul de munca supraincarcat, dezechilibrul vietii personale si lipsa raspunsurilor pozitive din partea colegilor, a sefului si a clientilor, sunt doar cativa factori care contribuie la aparitia burnout-ului.

Mai exista o explicatie care ne dezvaluie exact mecanismul chimic care duce la aparitia acestui burnout. Stresul este un mare consumator de neurotransmitatori. Diminuarea neurotransmitatorilor explica fenomenul de uitare, sentimentul de tristete si fobiile, precum si cresterea nivelului de adrenalina care a dus la anxietate, insomnii si atacuri de panica.

Este foarte important sa apelam la cat mai multe forme de sprijin pentru a confrunta si a invinge burnout-ul. Acest prim pas nu trebuie privit ca pe o forma de esec, ci din contra, ca pe o forma de curaj si maturitate. Ia legatura cu prietenii tai, cu familia, cu antrenorul personal si cu un terapeut. Acest aspect este deloc neglijabil si este vital sa iti simplifici viata si sa iti prioritizezi anumite elemente care o alcatuiesc.

Este chiar indicat ca din cand in cand, conducerea clinicii veterinare la care lucrezi sa organizeze cursuri de Managementul stresului, prin care s-ar pune la dispozitia angajatilor notiuni vitale de organizare si prioritizare a elementelor din viata personala si viata profesionala.

Pentru a depasi aceasta perioada critica din viata ta, pe langa consilierea profesionala a terapeutului propriu, mai poti incerca cateva lucruri pentru a reduce burnout-ul:

-regaseste-ti sensul vietii

-reaprinde dorinta de a trai si a lucra

-imparte sarcinile cu colegii

-acorda-ti timp pentru a-ti organiza gandurile

-trezeste-te devreme si fa miscare

-mananca sanatos

-ia-ti zile libere atunci cand ai nevoie

-creaza un plan pe o luna de zile si respecta-l

-apeleaza la grupuri de sprijin

-fa schimbari atunci cand ai nevoie

Porneste de undeva intr-o noua directie, fara teama. Combina tot ce ai invatat de la terapeutul tau si de la grupurile de sprijin, si restarteaza-ti viata. Este un prim pas catre bunastarea vietii tale personale si profesionale. Schimbarea este un semn bun.

 

(image credit: Google)